Měření cílů a konverzí v Google Analytics

Konverze = počet dosažených cílů.

Hned na začátku tvorby kampaně si položte otázku. Kde chcete začít měřit uskutečněné konverze? Možnosti jsou dvě. Buď vygenerujete měřící kód přímo v Adwords a nebo pro měření využijete Google Analytics a tam ho naimportujete. Kód vložíte zároveň i na vaše stránky.  Doporučuju vám Google Analytics, budete mít podrobnější statistiky a můžete je začít sbírat z více zdrojů. Stanovte si hned na začátku cíle, kterých chcete dosáhnout. Díky běžící kampani, kterou si nastavíte a zadáním vybraných klíčových slov můžete začít vyhodnocovat první výsledky.

Zajímá vás, které cíle dokážete změřit ve svůj prospěch? 

  • Návštěva konkrétní stránky (Landing page neboli přistávací stránka, stránka s kontaktem).
  • Nákup produktu ve vašem e-shopu
  • Objednávka
  • Stáhnutí aplikace
  • Odeslaný kontaktní formulář
  • Cokoliv jiného

Všechny tyhle konverze zjistíme v podrobných statistikách. Ty rozepíšeme podrobněji příště. Ovšem za pomocí kampaně vzniknou i konverze, které měříme špatně. Jsou pro vás ovšem významnou zpětnou vazbou.  Patří sem návštěva vašeho kamenného obchodu, pokud jste majiteli e-shopu. Telefonní hovor směřující k objednávce zboží nebo služeb a následná samotná návštěva potencionálního zákazníka u vás v kanceláři.

Využívejte nastavení a sledujte:

CTR (click-through rate). Míra prokliku, udává se v procentech, jde o podíl prokliků a zobrazení. Tahle metrika Vám nakonec ukáže, kolik uživatelů vaši reklamu vidělo a kliklo na ni. U vyhledávání je velmi dobré rozmezí CTR okolo 9% -10%. Ovšem u bannerové reklamy je velmi kvalitní výsledek už okolo 1% – 3% CTR. Tohle úzce souvisí s tzv. “bannerovou slepotou“.

CPC (cost per click). Průměrná hodnota, kterou jste zaplatili za jedno kliknutí na váš inzerát v jedné kampani. Tato hodnota je vždy průměrná, jelikož každé slovo prochází velkým množstvím aukcí, tím pádem dosahuje jiné zaplacené ceny.

SKÓRE KVALITY (quality score). Určuje ho více faktorů. Očekávaná míra prokliku, kvalita reklamy a vstupní stránky. Google vždy vyhodnotí jestli je reklama dostatečně relevantní a nebude zabírat místo reklamám, které přinesou víc kliknutí. Ve vašem textu inzerátu používejte klíčová slova, které jste si vybrali. Pište hezké texty a zmiňujte klíčová slova v nadpisech i textech inzerátů. Odkazujte návštěvníky z inzerátu vždy na konkrétní stránku, kam se chtějí dostat. Stupnice hodnocení je od 1-10. Držte se v těch vyšších číslech!

Jaký význam to tedy všechno přináší? Používání nástrojů vám jasně ukáže, kam se vkládají finance. Odhalí ztrátu i zisk na celé kampani. Jednoduše dokážete zjistit, jak moc se vám vyplatí. PPC reklama není pro každého. Všechny firmy nefungují na stejných principech a ne všem fungují ty stejné věci. Mějte však na paměti, že jen dobře vystavená a specifikovaná reklamní kampaň přinese a splní veškeré cíle, které jste do ní vložili na začátku.