Vyhledávací dotazy a klíčová slova

Klíčová slova jsou nepochybně nejdůležitější součástí vaší PPC reklamy. Při vytváření reklamní sestavy buďte co nejkonkrétnější. Potenciální zákazníky můžete tak snadno přívést právě na vaše webové stránky, stačí jen cílit na ty správná klíčová slova. Pište relevantní reklamní texty – buďte originální a kreativní. Zobrazování reklam totiž nezávisí pouze na nastavené ceně za proklik, ale také právě na celkové kvalitě inzerátu.

Ještě předtím než začnete tvožit reklamní kampaň si vypracujte analýzu klíčových slov. Zapřemýšlejte, sestavte si seznam slov, která vás na dané téma napadnou. Zkontrolujte vaše webovky, ale inspirujte se třeba i u vaší přímé konkurence. Můžete se také zeptat vašich kolegů případně někoho dalšího z vašeho okolí. Určitě vám rádi poradí, jaká klíčová slova by zadávali, kdyby chtěli hledat právě vás. Využít můžete i chytré našeptávače klíčových slov. Najdete je jak v Google Ads, tak i v Skliku.

Typy shody klíčových slov:

  • Přesná shoda – reklama se vám bude zobrazovat pouze v případě, že se vaše klíčová slova budou úplně přesně shodovat s vyhledávajícími dotazy.  Zadáme je pomocí hranatých závorek.  
  • Frázová shoda – jde o více slov za sebou. Vaše reklama se zobrazí jen v případě, že ve vyhledávacím dotazu bude obsažen víceslovný výraz. Frázovou shodu zadáváme pomocí uvozovek.    
  • Volná shoda je nejméně konkrétní, sice vám přivede nejspíše na web nejvíce návštěvníků, ale jen malé procento, které váš obsah opravdu zajímá.
  • Modifikovaná volná shoda – modifikátor dokáže pokrýt daleko více vyhledávacích dotazů než frázová shoda a zároveň omezit množství dotazů než shoda volná. V tomto případě používáme znaménko plus.

Při zadávání klíčových slov je nejlepší používat modifikovanou a přesnou shodu, s čímž dosáhnete rozumných výsledků.

Nechcete zobrazovat reklamy lidem, kteří hledají úplně něco jiného?

Využijte k tomu vylučovací slova. Například prodáváte drahé šperky a hodinky. V tomto případě uveďte, jako vylučovací slovo levný. Neprodáváte levné šperky, ale kvalitní zboží, že?

Vždy veďte klíčová slova tak, aby návštěvníky zavedla přímo a co nejkonkrétněji na vaši stránku nebo pokud vlastníte e-shop rovnou na konkrétní druh zboží. Poté nezapomeňte využívat využívat remarketing, přeci si nechcete nechat zákazníky utéct?

Chcete využít potenciál PPC reklam na maximum?

  • Neustále testujte a zkoušejte nové možnosti
  • Ověřujte reklamy
  • Pište atraktivní a relevantní texty.

Každá novinka vás odliší od konkurence a budete zkrátka vidět.