Vyhledávací dotazy a klíčová slova

ppc výhody

Klíčová slova jsou nepochybně nejdůležitější součástí vaší PPC reklamy. Při vytváření reklamní sestavy buďte co nejkonkrétnější. Docílíte toho, že pokud potencionální zákazníci zadají hledaná slova do vyhledávačů, máte možnost je díky nim přivést právě na vaše webové stránky nebo konkrétní produkt. Piště hezké reklamní texty a buďte originální a kreativní.

Hned na začátku než začnete reklamní kampaň tvořit, udělejte si analýzu klíčových slov. Zapřemýšlejte, sestavte si seznam slov, která vás na dané téma napadnou. Zkontrolujte vaše webovky, ale mrkněte i ke konkurenci. Dobrou volbou je také, když se poptáte lidí z firmy nebo okolí. Určitě vám poradí, jaká klíčová slova by zadávali, kdyby chtěli hledat právě vás. Využít můžete i chytré našeptávače klíčových slov. Najdete je na Seznamu i Googlu.

Teď přichází čas na zpřesňování klíčových slov. Ptáte se, jaké jsou nejčastější?

  • Přesná shoda – reklama se vám bude zobrazovat pouze v případě, že se vaše klíčová slova budou úplně přesně shodovat s vyhledávajícími dotazy.  Zadáme je pomocí hranatých závorek.  
  • Frázová shoda – jde o více slov za sebou. Vaše reklama se zobrazí jen v případě, že ve vyhledávacím dotazu bude obsažen víceslovný výraz. Frázovou shodu zadáváme pomocí uvozovek.    
  • Volná shoda – je nejméně konkrétní, sice vám přivede nejspíše na web nejvíce návštěvníků, ale jen malé procento, které váš obsah opravdu zajímá.
  • Modifikovaná volná shoda -modifikátor dokáže pokrýt daleko více vyhledávacích dotazů než frázová shoda a zároveň omezit množství dotazů než shoda volná. V tomto případě používáme znaménko plus.

Při zadávání klíčových slov v AdWords je nejlepší používat modifikovanou a přesnou shodu. Dosáhnete rozumných výsledků. Český Sklik zatím možnost modifikované shody nenabízí, chystá se s ní ovšem také brzy přijít.

Nechcete zobrazovat reklamy lidem, kteří přece hledají úplně něco jiného? Využijte k tomu vylučovací slova. Například prodáváte drahé šperky a hodinky. V tomto případě uveďte, jako vylučovací slovo levný. Neprodáváte levné šperky, ale kvalitní zboží, že?

Vždy veďte klíčová slova tak, aby návštěvníky zavedla přímo a co nejkonkrétněji na vaši stránku nebo pokud vlastníte e-shop rovnou na konkrétní druh zboží. Rozhodně nezapomínejte využívat remarketing, který za vámi přivede návštěvníky a specifičtější cílovou skupinu.

Chcete využít potenciál PPC reklam na maximum? Neustále testujte a zkoušejte nové možnosti. Ověřujte reklamy, pište lákavé texty. Každá novinka vás odliší od konkurence a budete zkrátka vidět.